piątek, 11 czerwca 2010

Placuszki/bliny ze piwem i ze truskawkami

Nie wiem czy to szczęśliwe małżeństwo to piwo i truskawki.. Ja sama tego nie jadłam, ale jak ktoś wykona takie połączenie, to zapraszam do recenzji :) Zamiast truskawek, można dać mus z jabłek, masło orzechowe, albo jakiś swój ulubiony dżem.
Nie wchodząc w szczegóły, przedstawiam placuszki, które wykazując się odrobiną inteligencji, wybłagały łyżeczkę, by sama polała je zmiksowanymi truskawkami. Serio! Ja tylko robiłam zdjęcia!

Od Veni - food

Placuszki/bliny ze piwem i ze truskawkami

szklanka piwa
25g drożdży
jajko
1 i 1/2 szklanki mąki żytniej

[Listonic]

Garść świeżych truskawek

Czy jak napisze, że wszystkie składniki razem łączymy w kolejności występowania na liście składników to starczy? Aha, i jak dodam, że trzeba te placki jeszcze usmażyć?
Na patelce.. i oleju.. Chyba starczy nie? Dodam, dla wszystkich oburzonych niewielką długością tekstu fakt, ze piwo nie wybuch w kontakcie z drożdżami. Tak to dodaje bo ja miałam co do tego lęki i strachy :D
Co do truskawek - razem je miksujemy na sos. Jak ktoś chciał długo skomplikowany przepis na sos truskawkowy to nie u mnie, bo twierdze ze truskawki są najlepsze takie jakie są, świeże, bez dodatków.. Jak ktoś musi i sie uprze, niech doda sobie do nich cukier, niech mu tam będzie..


Brak komentarzy: