poniedziałek, 3 sierpnia 2009

Ganache

Czytaj: Ganasz
Ponieważ pojawiło sie pytanie w komentarzu co to takiego ten ganasz to zacytuje jeden z artykułów, które znalazłam z magazynie Kuchnia.. Ponieważ ja kompletnie nie nadaje sie do wyjaśniania i tłumaczenia niektórych rzeczy, to takie posuniecie wydaje mi sie być najrozsądniejszym.
"Ganache to francuskie określenie mieszaniny czekolady i śmietany. Używany jako polewa lub wypełnienie ciast i ciasteczek, czekoladek, trufli i pralin, jako sos oraz polewa deserów i lodów. Receptura pochodzi z około 1850 roku, powstała zaś prawdopodobnie w Szwajcarii albo we Franicji. Tradycyjny sposób przygotowania ganache jest bardzo prosty: gotujemy śmietanę kremówkę, następnie wrzucamy do niej połamaną na małe kawałki gorzka czekoladę. Mieszamy do rozpuszczenia czekolady i uzyskania gładkiej, aksamitnej masy. I już. Współcześnie ganache przygotowuje sie także z innych rodzajów czekolady" mlecznej i białej ( z cynamonem - mów ulubiony krem do przekładania murzynków - przyp. Veni ).
Recepturę można wzbogacić likierami czy też smakowymi ekstraktami. W zależności od przeznaczenia proporcje śmietany i czekolady są różne. Ganache do wypełniania ciast wykonuje się z równych części czekolady i śmietanki. W kremie używanym jako baza do czekoladowych trufli proporcje czekolady do śmietanki są nieco inne i wynoszą 2:1. Ganache na polewę do ciast robiony jest ze składników w proporcjach 1:3. Smak i konsystencja kremu zależą przede wszystkim od jakości użytej czekolady. Im lepsza jest czekolada, tym bogatszy smak i bardziej aksamitna konsystencja polewy ( ślina mi naleciała do ust jak robiłam ganache z kuwertury Lindla.. mrrrr - przyp. Veni )"

Mam nadzieję że to rozwieje wszystkie wątpliwości :D

Brak komentarzy: