wtorek, 24 lutego 2009

Bananowe

Znalazłam zdjęcie jakieś i dlugo zastanawiałam sie co to było za ciasto, aż w końcu olśniło mnie! A że nie zdarza się to zbyt często (w końcu kolor włosów mówi sam za siebie) to korzystam z owego olśnienia i przedstawiam:

Ciacho Bananowe
(tortownica 22 cm)

125g masła
szklanka cukru
1/4 szklanki brązowego cukru
3 jajeczka
2 szklanki mąki
łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki kwaśnej śmietany
szklanka grubo posiekanych bananów
Sos karmelowy:
1/4 szklanki brazowego cukru i
szklanka śmietanki

Otóż.. Masło ze cukrami miksujesz na puch, wbijasz po jednym jajeczku i dalej miksujesz, po czym jak już się tak namiksujesz jak nienormalny, siejesz mąkę, proszek, cynamon, dokładasz śmietanę i banany.. jak szaleć to szaleć nie?Tortownice natłuszczasz i wylewasz ciasto i pieczesz gdzieś 50-60 minut w temperaturze.. powiedzmy 180 stopni. Jak już ciacho ładnie się upiecze, robimy sosik: czyli śmietanę z cukrem grzejesz w rondelki i mieszasz, pilnując żeby się nie poprzypalało, aż do rozpuszczenia sie cukru. Jak już się zagotuje to zwiększasz ogień i jeszcze gotujesz 8 minut żeby zgęstniało.. dajesz na ciasto i obrastasz w piórka :D

ja obrosłam podwójnie bo mi się jeszcze chciało to zdobić czekoladą :P

Od food

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam!

Piękne ciasto!!! Jak wykonać tak cudowny wzór na cieście? Jest do tego jakiś przyrząd czy specjalna metoda??

Ania

Veniuszka pisze...

Heej!
metoda jest bardzo prosta, robisz równoległe pasy i cieście i wykałaczka raz robisz kreska prostopadła od "góry do dołu" a drugi raz od "dołu go góry" i tak na zmiane.. spróbuj sobie najpierw na talarzyku jakims z na przyklad dwoma kolorami polewy czekoladowej, a potem jak juz sie wprawisz, nakładaj na ciasto :)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dziękuję Veniuszko :) Popróbuję następnym razem... Pięknie to wygląda, mam nadzieję, że się uda :))

Piernik przyozdobiłaś niesamowicie także! Tak idealne krawędzie!!! Pięknie!

Bardzo fajny blog! Pozdrawiam!
Ania

Veniuszka pisze...

jak nie wyjdzie, przy nabliższej okazji, postaram sie zrobic instrukcje obrazkową :)
dzieki wielkie :D