poniedziałek, 11 stycznia 2010

Miękkie mega rewelacyjne wilgotne ciasto czekoladowe

.. zaadopotowane z bloga: Arabeski a w oryginale z tej strony: tutaj..
Jest zajebiste, poprostu mega i wspaniałe, łatwe, lekkie i przyjemne i to jest jedno z tych ciast, przez które człowieka napada jedna dość niepokojąca myśl: czemu ja na to nie wpadłam?! Tak jak o nim sobie myślę dostaje ślinotoku, i może właśnie dlatego zjadam już trzecią ogromną krówkę i przeklinam mamą że mi je kupiła... I szlag trafił moja dietę.. ja już nigdy nie będę normalnych rozmiarów, kiedy czekolada mi w głowie i krówka na stole, patrzy na mnie i mówi "zjedz mnie, zjedz mnie, bo inaczej będę cierpieć", a sama głupia nie pomyślała jak ja będę się czuć kiedy już ja wchłonę. Idiotka z tej krówki.. dobra, chust z tą krówką i tak mi już zepsuła humor.. skutecznie..

Od Veni - food

Miękkie mega rewelacyjne wilgotne ciasto czekoladowe
(na nawet 10 osób)


szklanka mąki
szklanka cukru
pół szklanki dobrego kakao
odrobina soli
2 łyżeczki sody
2 jaja
szklanka maślanki
szklanka oleju
pół szklanki wrzątku
ekstrakt waniliowy

[Listonic]

Do dzieła: Suche składniki (oprócz cukru - na chwilkę cukier jest składnikiem nie sypkim)łączymy a misce numer 1. W misce numer 2 natomiast miksujemy jak poje***e wszystko co pływa, czyli maślankę, olej, wrzątek, ekstrakt i cukier (który jak już wspominałam na dzień 11 stycznia roku pańskiego 2010 jest zaliczany do grupy płynnej). Jak już cukier się rozpuści i naprawdę przestanie być sypki czy jakkolwiek wyczuwalny wsypujemy zawartość miski numer 1 do miski numer 2. Miksujemy..
Piekarnik nastawiamy na 160 stopni, foremkę (moja jest taka dziwna, ikeowka.. siostra mi kupiła) smarujemy masłem, wysypujemy mąką i wlewamy nasza czekoladową zupę do środka. Wkładamy w czeluści piekarnika i pieczemy godzinę i ciut ciut. Gotowe będzie jak ino patyczkiem sprawdzisz czy oby nie za wilgotny, wiec powinien być suchy (patyczek, rzecz jasna). Kwestia polewy wygląda następująco: polewą dobierasz dowolną. Na zdjęciu jest akurat kakaowy lukier, ale robiłam to ciasto polane samą czekoladą, albo kupną polewą czekoladową albo kajmakiem :)

Od Veni - food

1 komentarz:

Paula Pojnar pisze...

zakochałam się w tym przepisie!