środa, 30 września 2009

Brownie z orzechami

Najprostszy przepis świata.. Wsadzasz wszystko do miski i mieszasz. Jak by wszystko było tak proste, to ja jeździłabym mini morisem, miałabym 10 kg mniej i bielsze zęby, no i władałabym biegle językiem francuskim... Przepisz mam od pewnej grupy amerykanów, którzy nawiedzili daaaawno temu miasto Łódź.. Więc pownno być dobre :)

Od Veni - food

Brownie z orzechami
(6-8 osób)

1 i 1/2 szklanki mąki
1 szklanka kakao
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 szklanki cukru
4 jajka
paczka miękkiego masła
wanilia
150g orzechów laskowych

Nie wiele się pomylę jak napisze to co na początku.. Ale kurcze, czemu jak to jest akurat łatwe, ja nadal nie mam samochodu i nie mieszczę się w spodnie? :)
Więc używając miksera, masło z cukrem ucieramy. Dodajemy jajuszka a potem suche składniki. Jak już wszystko się połączy dodajesz orzechy, wylewasz ciasto do wysmarowanej formy i pieczesz.. 180 stopni Pana celsjusza i 40 minut skradzionego Panu czasowy, daje nam gejowski duet, określający nasz wspólny cel - upieczone ciasto.. Tak tylko wtrącę.. Zamiast orzechów, zawsze dodawałam połamane na małe kawałeczki, dwie tabliczki czekolady. Jest to ciekawe, bo jak ciasto jest już zimne, jedząc je, natrafiasz na kawałki czekolady, które rozkosznie rozpływają się ustach. A tak na marginesie, wiedzielście, że masło kakaowe ma dość nietypową temperaturę topnienia.. Jest to temperatura panująca w ustach..
Smacznego :)

Od Veni - food

1 komentarz:

grazyna pisze...

No, bo ciasto łatwiej upiec, niż pilnować, żeby zmieścić się w spodnie... Smakowite to Twoje brownie. A z czekoladą - świetny pomysł!