niedziela, 13 kwietnia 2008

Digestive :)

Dziś postanowiłam umieścić przepis, który chodź już trochę czasu minęło od zrobienia ciastek - to jest wart wykorzystania przez wszystkich którzy w niedziele nie maja co robić... albo mają ale nie mogą sie ogarnąć i wolą gotować lub pisać na jakims śmiesznym blogu ( patrz: ja )
Ciastka uwaga! są zdrowe.. przynajmniej zdrowsze niź cała reszta a to za sprawa otrąb. W Polsce można kupić ciacha mające takową nazwę jak Digestive, ale od jakiegoś czasu sś nie do zjedzenia dlatego ze są poprostu za słodkie, a oryginalne McVitie's Digestive Biscuits mają lekko słony posmak i w tym tkwi cały ich urok:)

Digestive biscuits smakowo zbliżone do McVitisowskiego oryginału..
(na jakieś 50 sztuk)

225g szklanki mąki razowej
75g szklanki maki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżka otrąb
100g łyżki masła
120g brązowego cukru
120ml łyżki mleka

Piekarnik nagrzej do 190 stopni. W misce wymieszaj wszystkie suche składniki. Osobno ubij masło z cukrem na puszysta masę i dodaj do reszty. Wymieszaj dokładnie i dodawaj mleko aż nie powstanie odpowiednia konsystencja ciasta. Następnie rozwałkowujesz to na placek i wycinasz w okręgi, wzorki, kwadraciki lub inne wybajerzone kształty. Pieczesz to na pergaminie od 15 do 18 minutek, lub jak ciacha poprostu staną sie złotobrązowe. Ja swoje polałam sosem karmelowym ( żeby juz tak zdrowo nie było.. ) zrobionym na prętce z cukru, masła i śmietany ( czyszczenie lodówki ).

Oto mój rezutat:

Brak komentarzy: